Hej!

Hej!
Idag slutade jag redan 10.00 så jag åkte hem och senare blev det en runda med Eila på obs, hon skulle köpa present till sin klasskompis som fyller år idag, Grattis Carro!
Efteråt åkte vi hem till Eila en stund sen tog jag tåget till hjärup för att träna.
Nu är jag nyduschat och mätt!

Jag och eila pratade om en vis person igår.
Jag ska ge er några ledtrådar vem den här personen var..
*Hon är en kvinna
*En av världens rikaste kvinnor
*Hon har sitt eget tv program
- Jag hoppas ni börjar förstå men i värsta fall...
* Hon är mörkhyad
* Hon har en egen tidning


Inte mindre än Oprah själv :D  Hon är absolut min största förebild. Det är hur jag föreställer mig en stark kvinna. Hon är en sån person som man ser upp till och som kan göra en förändring.
Jag är direkt förälskad i hennes program, man lär sig alltid något av henne. Hon håller inte på med något skit som matlagning, ensam mamma söker och massa annat. Hon tar upp riktiga saker som "vanliga" människor kan relatera sig till.
Även om hon har haft en hemsk barndom så har hon vänt det negativa till något positivt.
- Det som inte dödar dig kan bara göra dig starke.
Det handlar inte om hur många fall du gör utan hur du reser dig efter varje.
Var tog de smarta tjejerna vägen?  nu är det tydligen en bortförklaring att kunna bete sig som en idiot för att du har haft en dålig uppväxt.. 
Nej vet ni vad om alla skulle tänka mer positivt så hade världen varit så mkt lättare. Det finns alltid någon annan som har det värre och du kan alltid lära dig något utav upplevelser..

Vi borde visa att vi är lite smartare än såhär! vi är ju efter allt tjejer :) 
Sov så gott sen puss!

Bara se på henne!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0