Lovar ni att inte skratta åt mig?

okej bra!
I morse stod jag i min ro och borstade tänderna. Helt plötsligt försvinner ljuset på toan. Jag öppnar dörren och ser att hela våningen är släckt och att min gård är helt nersläckt.
Jag får panik och skriker rakt ut, Kallar efter min syster som först inte svarar och i detta laget börjar jag få panik.
Tillslut svarar hon och hon hör min panik och möter mig i trappan.
Jag- Vaaaad ska vi göra? (PANIK)
Jag- Vi måste hitta tändare och fiklampa
sara- små skrattar, ja men mobilen?
Jag- JAA jag ringer pappa
och notera nu att jag inte ens kunde se sara, jag bara skiker och sara skrattar som aldrig förr. Ni kan ju höra mig " det är innntee kul"
Allt slutade med att ljuset kom tillbaka och ja jag kände mig en aning dramatisk men sanningen är såhär att jag har aldrig varit med om ett strömavbrott som jag kan minnas..
Snabbt kastade jag mig sedan på cyklen och cyklade upp till stationen och ni kan tro att jag cyklade
Kan ni tänka mig i en naturkatastrof? hahah jisses

Jag fick tillsut reda på att:
En kraftig smäll hördes 06.58 i stora delar av västra Skåne. Flera hus i området kring torget i Arlöv skakade och rummen lystes upp vid smällen. Samtidigt fick SOS in 35 automatiska brandlarm.
Enligt Jan-Erik Olsson, Eons informationschef för elnät, var det ett blixtnedslag som slog ner och skapade överspänning i elnätet runt Lomma.
- Cirka tusen kunder blev utan ström , vi kunde snabbt kopplade in dem igen, säger Jan-Erik Olsson.


Så jag hade ju faktiskt all rätt att vara lite dramatisk hahah
Så kan ju även en morgon se ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0