snurrar runt

Nej vet ni jag ska sluta med allt.. jag orkar helt enkelt vara positiv längre. Kan ni förstå att emelie säger detta men jag tror helt allvarligt jag brister snart.  Jag är så jävla trött på människor och det skrämmer mig, jag hade kunnat spy på allt just nu.

Jag är så fruktansvärt trött på.. allt egentligen.
Jag kan inte förstå hur folk behandlar varandra.

Jag och en kompis pratade om en sak som nog alla känner sig vid-
Ni vet när ens kompis har skaffat sig en pojkvän och du blir mer eller mindre vän med kompisens pojkvän (alla är lyckliga och glada) men såfort paret gör slut så är inte det okej att vara vän med kompisens ex.
Är inte det dubbelmoral så vet jag inte vad det är. Du skapar ett band mellan ett par viktiga personer i dit liv och hoppas att de ska tycka om varandra men isåfall egentligen bara för att det ska vara så enkelt för dig. Du tänker isåfall bara på dig själv i den situationen och såfort det är slut då är det byebye för allas del. Men vem gav dig rätten att bestäma en sådan sak över en vänskap? behöver inte ens ha varit någon stor vänskap men det kvittar..
Helt plötsligt så är man falsk men vem är egentligen falsk när personen inte ville skaffa sin vän ytterligare en vän (pojkvännen) utan användes för att göra allt "lättare" , låta kompisen mer eller mindre komma in på killen nära och sedan använda sig av situationen
Vad jag egentligen vill komma fram till är att vänner oftast tar varandra för givet.
Man är enligt mig ingen trogen och äkta vän om man låter ens vän sitta i en situation att "välja"
för vet ni vad vänner växer inte på träd och man kan aldrig ha för många..

stå upp för dig gumman, its gonna be fine <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0