herregud...

hej igen!

okej detta är sjukt. Inte nog med att människor ber om att få hjälp med städningen i sitt hem, anställer
andra människor för att städa upp efter dig, nej nu kan man tydligen gå in på en sida på coop forum och trycka in
i en vagn vad man vill ha för varor, tex mjölk, mjöl, frukt m.m  och sedan få kassarna hemkörda till sin dörr.
Du slipper alltså gå dit och handla själv utan det ska andra göra åt dig?
Hahahah menar folk allvar?
Tittade ut ur mitt fönster och på gården står en stor skåpbil och två stycken och lastar ut kassar..

Vad är det med människor egentligen? jag kan köpa att man är gammal och så men att inte kan handla
eller städa efter sig men när man är i "normal" ålder är det ju bara ren lathet?
inte tid? ja du har tid att smutsa ner..
Som min mamma säger : Det du tar fram, plockar man undan! enkelt!

förr hade man lika lite med tid om inte mindre, nu menar jag förr förr och inte hade man sån hjälp då.
och inte alls för att vara så men detta är bevisat att det är flesta svenska personer som vill ha denna hjälp?

nej vettni som jag och eila säger : HAR MAN INTE TIDEN, SÅ TAR MAN SIG TIDEN!

jag förstår inte alls varför andra människor ska göra andras behov..

nej nu har jag fått ut min frustation och jag tackar för mig!


Kommentarer
Postat av: eilis

lathet emelie.. lathet.. vi har ett rent samvete iaf, för vi tar oss tiden :)

2008-09-26 @ 20:35:01
URL: http://eilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0