15/4

Ni har väl alla hört talas om karma?
Karma är något jag verkligen tror på. Det finns många grejer man kan välja att tro på som tex religion och det övernaturliga men karma är något som jag ständigt ser i ens vardag.
Karma är ett religiöst begrepp inom hinduismen och buddhismen, och en bokstavlig tolkning är "handling"

lite lättare sagt: det du ger är det du får.... What goes around comes around right?
Så om jag tex är hjälpande, positiv och trevlig så kommer mina handlingar följas av tacksamhet m.m
det är inte så svårt att förstå?
nej precis men ändå finns där idioter som tror att ens handlingar inte har konsekvenser.
Det tror inte jag... förr eller senare
och det är därför jag inte stirrar upp mig
Jag tror helt enkelt på karma och jag tänker iallafall samla på mig god karma..
men gush vad folk kan.... ja vara idioter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0