10/7

Jag är sugen på att skriva av mig lite. Vi får se hur detta inlägg slutar helt enkelt.
Det är sommarlov och jag tittar ut genom fönstret.
Jag ser vinden som tar tag i grenarna, en himmel som är fylld av gråa moln så långt ögat kan nå.
Sitter i en kofta runt mig och lyssnar på lugn musik.
Sa jag förresten att det är den 10 juli?
Sverige i sin charm, visst?

Ikväll ska jag bara ta det lugnt med en film och chips. Imorgon ska jag nämligen jobba.
När vi ändå går ner den vägen när det gäller jobb så har jag en plan.
Ja emelie har en plan

Jag ska om några veckor kastas in i allt som har med skolan att göra för sista gången.
Jag ska avsluta mina år och äntligen göra det jag vill.
12 jävla år skola, jag ska ha en semester!

Jag ska under året jobba så mycket jag kan, jag ska lägga undan pengar varje månad tills jag tar studenten nästa sommar.
Då ska jag resa, mitt mål just nu är att resa resa.

En grej som jag vill göra är att tågluffa. Det är ett annat mål jag har.
Ta ett tåg dit jag vill, vakna upp och vara i ett nytt land.
Kunna vara i ett land i några timmar sen kunna vara i ett annat om några timmar igen.
En biljett, en frihet.
Om jag skulle definera vad frihet är för mig så skulle jag säga:
Kunna vakna upp och göra precis vad jag vill göra

Hur skulle ni förklara frihet?

jag tror frihet är vägen till min lycka, jag måste känna mig fri att göra vad jag vill.
Jag vill inte ha en massa måsten, isåfall jag måste för min skull och ingen annans.

ja jag visste att det skulle bli ett flummigt inlägg
men

jaja ha en bra kväll! puss

Kommentarer
Postat av: Kajsa

frihet för mig är att lyssna på sig själv och följa det

2009-07-10 @ 19:52:53
URL: http://electrolite.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja jag måste fan det!

2009-07-11 @ 11:21:20
URL: http://livingwithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0