En tanke

Man kan inte två gånger stiga ner i samma flod. Detta är för att det inte är samma flod och du inte är samma människa vid det andra badet. Detta är sagt att Herakletios och det är så jävla sant.

Hur jobbigt det än vara i vissa situationer så kan man hitta tröst att du aldrig någonsin kommer vara i samma situation igen. Det kanske känns som problemen "kommer tillbaka" men varje gång något liknande dyker upp så har du som person utvecklats. Din omgivning har på något sätt förändrats och du befinner dig inte i samma tidpunkt. För min del hjälper det många gånger att tänka påsätt och vis såhär.
Jag har absolut inte en positiv inställning varje dag men jag försöker i allafall.
Jag är trött på människor som ständigt vänder saker till något negativt.

Man kan likna sig själv som en telefonmast. Om du ger ut negativa signaler så får du det tillbaka.

Tro och hopp är nog det viktigaste man bör hålla fast i livet. Hade en svacka för ett tag sen men fyfan va tråkigt det var att låta energin gå åt att tycka synd om sig själv.

Ibland förstår jag mig inte på människor.. eller nej inte ibland väldigt ofta. Då menar jag även mig själv!


Kommentarer
Postat av: Anonym

någon ligger i inför filosofi provet ser jag! starkt jobbat maggan ;)

2009-09-15 @ 21:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0