Inte lätt att vara Emelie alla gånger!

Ska dela med mig en historia som har följt med ett tag nu haha..
Minns ni denna reklamen som var överallt?


Jag och min mamma hade precis pakerat bilen och jag ska precis ta av mitt bälte då jag ser denna reklamen framför mig och brister ut i garv. Mamma sitter och ser förvirrad ut.
Jag: HAHAH mamma born to be cheap och där är det ett sheep hahah..
Mamma: Jo grattis emelie!!
Jag: Men mamma kolla ett får, sheep men de menar cheap
Förstår du mamma? hahahhah
Mamma: Emelie haha.. denna reklamen har funnits överallt
Har du inte fattat den förrens nu?

Svar: Nej jag har alltså suttit och tänkt "vafan är där ett får för" och detta är verkligen sant.
Jag kopplade detta efter en månad eller något..

Berättade detta glatt för mina vänner som blev mer eller mindre rädd för mig.
Nu kallas jag av ett flertal personer Sheep.
Ja, sheep får jag stå ut med. Mitt råd är att tänka efter innan man säger något ;)

En annan historia med att inte tänka sig för var när jag började 1:an på gymnasiet.
Vi pratade om mellan namn och jag får frågan vad mitt andranamn var.
Helt vanligt svarar jag "margareta"

och de bokstavligen håller på att dö av skratt och jag sitter bredvid och fattar absolut ingenting.
I dag går jag i trean och kallas ENDAST maggan eller maggie.
Där är ca 5 personer sammalagt som tilltalar mig med mitt namn EMELIE!
Finns inte en på miljonen att jag heter Emelie i deras värld.

HAHA jag borde verkligen tänka mig för ibland..

Kommentarer
Postat av: daniella

lite efter kanske? haha men du gumman, det löser sig

2009-10-07 @ 23:41:09
URL: http://dime.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, jag stavar det "cheep"

2009-10-09 @ 17:23:40
URL: http://emilyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0