I kick ass!

Jag är tävlings människa rakt igenom. Det absolut värsta jag vet är att förlora. Ibland visar jag det och ibland inte men förlora vill väl ingen?

" Det är bara ett spel"
Den meningen kan ju bara få en att bli lite galen.
Nu menar jag tex lekar, spel eller utmaningar.

Jag greppar inte riktigt det när folk säger så. Om du inte vill vinna, varför spelar man då?
- ett spel går ut på att vinna!!

Hahah åh.. det är tur att vi alla är olika antar jag.

Nu ska jag komma till saken. Kände att jag var tvungen att ge er lite bakgrunds fakta.

För ett år sedan kan jag medge att jag hade ett beroende.
Haha undra vad ni tänker nu?
.... spänning ökar

Jag var beroende av att spela backgammon.
När man spelade ca 6 gånger per dag, då räknas väl det som ett beroende?


Saken är i går hände det. Vi tog fram backgammon spelet.
Allt kom tillbaka. Jag trodde jag skulle kunna stå emot men nej så var inte fallet.

I dag i skolan kunde jag riktigt känna hur gärna jag hade velat spela backgammon.
Jag kände ett starkt behov- beroende!

Notera nu det jag skrev i början. Jag tvingar min mamma och natta (vän och granne) att spela med mig.
Förlora hör ju till att spela men jag känner att där finns risk för intriger..

Detta är ett beroende man kanske inte ska prata så högt om?
Har fått ett och ett annat skratt rakt upp i huvudet i dag.

Det bjuder jag på! Vill också uppmana er alla att lära er detta spel.

Läste dessutom att keira knightley även har ett starkt behov att detta spel.
Hon har tackat nej till att festa för en inne kväll med backgammon.
Kommer detta ske mig?

Det återstår att se.

Jag har hittat min grej, jag är grym på detta!




Kommentarer
Postat av: syrran

hahah vi får banemig ta oss ett parti, jag måste vinna över dig! hehe

2009-09-12 @ 15:06:11
URL: http://saralyberg.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha, jadu. vi kan nog spela lite imorgon? :P

2009-09-12 @ 16:26:57
URL: http://nathalienilssons.blogg.se/
Postat av: Kajsa

ahhahhaha störd

2009-09-12 @ 16:32:33
URL: http://electrolite.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sara: Bring it ;) haha

Natta: hahah jepp imorgon har vi backgammon turnering!!



Åh.. hahah

2009-09-12 @ 16:57:39
Postat av: julia.o

haha det år ju roligt. jag och sara spelade det helt ofta för ett tag sedan. och jaa jason deruloo låten är gryyyyyyyyyym :)

2009-09-15 @ 21:49:52
URL: http://juliaolssons.blogg.se/
Postat av: Jessica

fin blogg du har:)!

2009-09-15 @ 22:47:24
URL: http://beeutiiiful.blogg.se/
Postat av: Emelie

Julia: Haha nästa gång du är här så ska du och jag spela ;D

Jesscia: Tack så jättemkt :) synd att du skrev fel bloggadress för jag kommer inte in på din! :(

2009-09-17 @ 14:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0