2/9

Jag har ju från gruppträning gått över till gym för tillfället
Där finns en charm på gym måste jag medge. Man går där på bandet och har härlig musik som kommer från ens ipod. Man snear blicken åt höger och ser "killhörnan"
Pumpade killar med tajta linnen, svetten rinner från dem och de ser ju bara allmänt "grrr" ut vissa.

Hahah.. det var inte alls det jag skulle komma fram till. Mina tankar flög iväg ;)

Det jag ville komma fram till är just "killhörnan"
Det är där killarna håller till med frivikterna. Man ser inte en tjej ens i närheten utan där står dem med alla bra maskiner och ser lagom nöjda ut.
Hur kommer detta sig?

Själv stod jag bredvid två platina blonda tjejer på bandet som var så spacklade att jag höll på att flippa ut.
Inte för att det var mitt problem men man kan ju inte hjälpa att störa sig?

Tjejer bryr sig helt enkelt för mycket om vad killarna tänker och jag kan väl medge att man inte vill stå med de minsta vikterna och se ut som en annan loser.

Nu läste jag att på ett antal gym så ska gymmen ha en såkallad "tjejhörna"  eller "tjejgym"
När jag läste detta så blev jag lite smått galen.
Varför i hela friden ska vi tjejer bli  särbehandlade?
Ena stunden vill vi att vi ska vara lika killarna, att där inte finns någon skillnad men såfort det passar oss så ska vi ses som några offer..

Vi har väl lika mycket möjligheter att vara på ett gym som killarna. Det ligger bara i vårt huvud. Skulle vi få speciallare varje gång något blev lite jobbigt? så gick det inte till förr. Då hade vi inte haft det som i dag.

Jag har lovat mig att jag ska gå bort till icke tjej zonen nästa gång och ... ja det får vi se!!

Håller ni inte med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0